Lite filosofiskt tänk runt en lunginflammation

Hur kan det göra jätteont bak i ryggen när lungorna liksom ligger djupt innanför fett och annat? Det är nästan som att ha träningsvärk. Har hostat jättemycket förstås kanske därav värken. Nu har jag fått antibiotika så ska bli bra nu. Jag är extremt dålig på att vara sjuk tyvärr. Det ställer ofta extra krav på mina nära och kära för jag kan blir "lite" gnällig om jag blir riktigt sjuk och eftersom jag så sällan/aldrig är så smart att jag tar hand om mig i tid får jag oftast en följdssjukdom.

Fundering: Ska man inte lära sig av sina misstag? Hur gammal måste man bli för att bli tillräckligt klok för att lyssna på sin egen kropp? Det verkar vara väldigt olika för olika människor. En del jag känner är så himla kloka, men då kanske specialkloka förstås när det gäller andra. Inte lika kloka kanske när det gäller dem själva. Så då är jag nog normalklok egentligen för jag är också rätt bra på att tycka att andra ska vara hemma när de är sjuka och "skälla" på dem när de går och jobbar.

Vi är nog alla lite dåliga på att lyssna till goda råd - för goda är de ju onekligen!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0