Mamma mia!

I morgon drar fyra dramaqueens till biografen för att kolla in Mamma mia. Tre av oss såg den svenska på Cirkus och vi undrar förstås hur det ska bli att se den här.... ? Två av oss har också planerat att se SATC och - håll i er nu - nya Mumie-filmen. SATC för att den säkert är så bra och Mumien för att det är så himla kul just med mumiefilmer.

Så till en helt annan grej:

När jag åker buss eller tunnelbana och lyssnar på musik kan jag (trots att jag är helt still utanpå) dansa inombords, alltså mitt inre jag dansar loss, fast det inte syns utanpå. Är det någon som har upplevt det? Jag kan också ha inre monologer speciellt när jag åker eller går. För det mesta när jag är i rörelse. Det låter ju helt galet det här, men så kom jag på att andra i tunnelbanan eller på bussen säkert gör likadant så ibland roar jag mig med att gissa vad de gör inom sig. Dansar balett, sjunger, steppar, åker snowboard, går på lina eller något annat lika fantastiskt.

Jag brukar tänka  - tänk om någon kunde "se" vad jag gör vad förvånade de skulle bli!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0