Pepparkakor, julshoppning med Jessie och Ann

Pepparkakor bakades för fullt i Sumpan igår. Är det bara jag, eller räckte pepparkaksdegen längre förr? Jag tycker inte det blir lika många pepparkakor. Som jag minns det fyllde jag burk efter burk efter burk förr. Nu räcker det med två medelstora? Men både vintern och sommaren var ju mycket vintrigare och soligare förr också. Så det kanske bara är det gamla fenomenet som spökar.

Återstår knäck, kola, marsipangodis, pepparnötter, pepparkaksmuffins och vad mer? En liten jultårta kanske?

Det känns som lugna gatan! Jag upprepar: Varför i herrans namn har jag inte tagit ut några semesterdagar så här förut. Det rockar ju verkligen fett för fan!

Snart ska jag åka till Gamla stan och träffa Jessie och senare sluter Ann upp (nu är du med igen!). Då ska det julhandlas lite. Eftersom jag är ledig både 22:a och 23:e (hur har det kunnat bli så här bra egentligen?) så är det ingen ko på isen ännu. Jag kan softa och tänka efter före. Det känns helt underbart! Som en bal på slottet ungefär.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0