Bokklubb eller Läsecirkel? och "Om jag kunde drömma"

Det verkar nästan som om benämningen bokklubb har slagit ut läsecirkel. Igår kväll träffades vi i min IRL Aniara-cirkel och de flesta pratade om att det var så trevligt att träffas igen i bokklubben.  Då vi kör väl på det. Det är väl som vanligt tv-mediet som har skapat detta: Malous bokklubb, Oprah's bookclub osv. Så nu är jag en av medlemmarna i Bokklubben Aniara.

Som vi pratade om Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer igår kväll! Det var helt bedårande ljuvligt att se och lyssna till dessa kvinnor i olika åldrar och deras olika upplevelser av boken. Den äldsta kvinnan i vår grupp som är över 70 år fullkomligt älskade den. Hon visste inte om hon skulle våga rekommendera den till sin väninnor, men jag tror att det istället är så att hon vill ha Edward för sig själv! En annan av de lite yngre kvinnorna erkände att hon först tyckte att det verkade så läskigt med vampyrer att hon knappt vågade läsa. Hon lutade sig fram emot mig senare med glitter i ögonen och frågade - är de verkligen döda? Hon funkar det egentligen? De är ju inte som zombier för de är ju fula och äckliga.

Det allra roligaste var att jag och en till som är lite mer bevandrade i vampyrvärlden just fick svara på så många frågor om vampyrer. Hur är de egentligen? Är de alla så vackra? Finns det olika sorter-raser? Och kommentarer som: Det är sympatiskt att de lever på djurblod! Vad trevligt att de håller ihop i en familj. Läkaren verkar så enormt sympatisk. Det är klart att han inte ville vara ensam! Många, många frågor och kommentarer som om någon lyssnade måste ha verkat rätt skumma faktiskt.

Finns vampyrer på riktigt?


Skåda mina favvovampyrer - Angel och Spike!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0