Jag läser om den förvandlade bruket

Det är lördag idag och vi (min syster Ann och jag) har varit nere i byn i Stjärnsund på marknadsrunda. Då besöker vi marknaden vid dammen, Bruksboa, Gabriel Stierncronas café, Kryddboden och helt nytt för i år - Stjärnsunds nya lilla bibliotek. Det har bildats en biblioteksförening som får böcker från Hedemoras bibliotek och drivs av ideella krafter.

Vi gick in och som medlemmar av Annalisa Forssbergersällskapet hittade vi rätt snart fram till hyllan med hennes böcker. Samtidigt som vi pratade med mannen som passade bibblan den dagen (för oss bekant sedan lång tid tillbaka) valde jag boken Det förvandlade bruket som jag inte har läst. Min syster ville gärna läsa en bok som heter Minnen från Äppelbo, men den fanns inte inne. Då erbjuder sig mannen som bor, inte i Äppelbo, men väl i Päronbo precis intill, att hämta den för de har den hemma. Han kilar iväg medan vi passar biblioteket och hämtar boken och lånar ut den till Ann.

Visst är det väl härligt med sommaridyller.



Annalisa Forssberger



Kommentarer
Gittan

Det värmer i hjärtat när man hör talas om hur "folk" ute på landsbyggden är mot varann.



Det skulle inte gå för sig varken i Sumpan eller U-Väsby skulle jag tro.



Kram på er brudar och ha en skön semester.



Jag tittar väl in på sidan lite då och då, ska bli kul att få veta hur många böcker du hann med att läsa på semestern

Kram fån lilla mig.

2009-07-18 @ 18:58:39
Gittan

Vad försvann mina rader till inlägget ??

Försöker den här länken.

Ha en skön semester.

2009-07-18 @ 19:03:56
admin

Jag blir så glad när någon (speciellt du) kommenterar det jag skriver här. Hoppas att du och Arne har det lika underbart som vi.

Vi höres och synes.

Kramar från mig och Ann

2009-07-19 @ 14:29:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0