Midsommarfirande!

Vilken trevlig dag och kväll det var igår! Det är ju så härligt med sommar, och att dessutom få fira tillsammans med människor man tycker om är helt sjukt fantastiskt härligt. En avslappnad kväll med god mat, lite kubbspel (fast det kommer ta lite tid innan jag kommer över att syrran och jag förlorade med 4-0), Texas hold'em (skriver man så?). Fick storstryk där också. Kanske saknar vi tävlingsinstinkt (som Ann sa), tappar fokus efter ett tag och bara kör på. Måste bli mer fokuserad inför spelandet i sommar - ett löfte! 

Läser just nu De skamlösa av Sisela Linblom och vet inte riktigt vad jag ska tycka. När jag är klar ska jag läsa in mig på väskdebatten igen. Har läst cirka halva boken och inte stött på någon märkvärdighet om handväskor än. Känns mest som jag är helt ute och simmar i sexbeskrivningar, porrsurfning och who's in and who's out. Auf wiedersehn (är helt kass på tyska tyvärr så jag ber om ursäkt för stavning i förväg). Märklig bok än så länge - återkommer.

Imorgon måste det packas! Sticker till Dalom med delar av familjen och katterna Lazy, Professorn och Figge följer med förstås på färden - hoppas kattgården är intakt bara. Det är nästan lika coolt att kolla in katterna på grönbete som det är att se hästar i årets första gräshage. Rakt ut och sen stopp för att käka lite gräs - huvud ner och svans upp!

Vet inte hur det blir med bloggandet bara, hoppas stort på mobilt bredband, men vet inte om det kommer att funka nåt vidare i skogen så vi får se.



Happy summer!

Att vara snäll


Hur tänker människor som utan att veta förutsätter att man inte vill träffa dem? Har precis missat en trevlig kväll för att "kompisar" trott sig veta att jag inte ville vara med. Hur svårt är det egentligen i mobiltelefonens dagar att slå en signal och fråga istället för att inbilla sig en massa som inte har någon som helst verklighetsförankring. Livet är alldeles för kort för att slösas bort på oväsentligheter. Så nu tänker jag göra mitt absolut bästa och försöka glömma den här oförrätten och gå vidare och hoppas på fler trevliga middagar. Det hela blev ju inte bättre av att en annan "gammal" kamrat från förr inte dök upp när vi bestämt att träffas och det samma vecka- hade glömt bort det. Blev först lite ilsken och tyckte att det var taskigt gjort, men som en annan kamrat sa - alla kan väl glömma nån gång. Och det har hon ju helt rätt i. Det är lätt att glömma. Jag måste bli bättre på att inte ta det så personligt utan se det hela som en olycklighet bara. Så vad kan man lära sig av det här då? Jo, att man inte ska vara så snar med att döma och att hitta fel överallt utan istället utgå från att människor man känner vill en väl. Så fr o m nu ska jag lägga ner min själ i att vara en SNÄLL människa. Alla tummar hålles för att jag ska lyckas, tack!

"Smuts" av Katarina Wennstam

Den läser jag just nu och rekommenderar den verkligen. Jag har också läst Flickan och skulden och boken om våldtäktsmännen/pojkarna fast jag inte kommer ihåg den exakta titeln just nu. Smuts får mig att rysa och tänka, om det jag redan visste, men också om sånt jag egentligen inte vill veta. Läs den!

Härlig nationaldag på er alla!


Jag önskar er alla en FANTASTISKT HÄRLIG NATIONALDAG tillsammans med goda vänner, mat, underhållning och flaggviftande. Själv tänker jag fira dagen och kvällen på Golfängarna i Sumpan precis som jag gjorde förra året och året innan.


image11

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0