Annandag, tredjedag, fjärdedag...

Idag är det annandag påsk och det är så ljuvligt skönt att vara ledig... "och gå i solen, solen, solen. Det är så härligt att gå i solen, den värmer så". Gullan Bornemark som också sjöng "Du är så fin min kära lilla ponny, du är söt min kära lilla vän..." Nostalgi! Tankarna för mig till när Jessica var liten och vi sjöng Dagissången för full hals när vi gick till dagis på morgnarna. Eller det var snarare jag som stod för fullhals-sjungandet...

"Nu ska vi gå till dagis, tjolahopp, tjolahej, tjolahoppsansa" (fattar vilken melodi det är va?!).
Nu ska vi gå till dagis för det gör vi varje dag.
Det är inte illa där finns ju både Susanne och Gunilla
och en liten mormor är ju också bra att ha. (mormor jobbade på dagis)
Där finns alla vänner, ja, alla som jag känner.
Nu ska vi leva loppan.
Ja, det gör vi varje dag.... osv."

Sen var det något om Anna, Hanna och Ullis, lekar och grejer...

Men nu kom jag helt ifrån ämnet för dagen: Om det finns en Annandag, måste det ju också finnas en Tredjedag och fjärdedag och femtedag i all oändlighet att fira och vara ledig på också. Så varför bara nöja sig med en Annandag?

Funderar starkt på att ringa jobbet i morgon bitti och meddela att jag minsann är hemma och firar Tredjedag påsk och därför dyker upp en annan dag! (HIhi!) ;-D

Hoppas ni haft en lika härlig påsk som jag!





Kommentarer
ak

Susanne och Gunilla! minns Åh vad fint dagis vi hade. Har verkligen BARA positiva minnen.

2009-04-14 @ 12:04:16
Admin

Ja! Det var härliga tider.

2009-04-14 @ 15:58:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0