Läckage i röret och en bra bok

Nja, egentligen var det väl en läcka i kärlet i ljumsken, men det är ihoptryckt nu efter MYCKET smärta. Jävlar vad ont det gjorde. Men nu är det över och jag har börjat jobba igen och rör mig lättare än innan känns det som i alla fall.


Jag har precis lagt ihop boken The Girl Who Could Fly av Victoria Forester. Den är klassad som ungdomsbok, men jag skulle vilja säga att det är en bok för de flesta åldrar om man är intresserad av att läsa ett mellanting mellan Lilla huset på prärien och X-men, som det står på omslaget. Jag vill inte avslöja mer av handlingen än att huvudpersonen är Piper, en liten flicka som upptäcker att hon kan flyga. Jag blir både rörd och skrämd när jag läser om vad människor kan vara kapabla till när de möter saker de inte förstår. Läsning rekommenderas absolut!



Jag ska försöka att hinna med att läsa en del idag. Tänker ta en promenad också, men avvaktar lite för just nu är det mulet och ser rätt kallt ut. Väntar in solen...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0