Tjuvarnas stad

Tjuvarnas stad av David Benioff

Halsbrytande komik blandat med ofattbar grymhet och en överlevnadsinstinkt som går utanpå allt. Handlingen utspelar sig i och utanför Leningrad vintern 1942. Jag är helt utmattad av kraften i historien om de två huvudpersonerna som av olika anledningar stöter ihop i fängelset Kresty.  Pojken och "plundrare" Lev och Kolja "desertör" från  Röda armén ställs inför ett ultimatum - hämta ett dussin ägg till generalens dotters bröllop eller bli avrättade...



Läs, läs läs!


Kommentarer
Cecilia Hjärtmyr

Hejsan!

Vad tycker du att Tjuvarnas stad har för tema?

Mvh Cecilia

2009-05-27 @ 18:09:50
Admin

Det finns ett genomgående överlevnadstema i boken, trots att oddsen inte är de allra bästa. Har du läst den?

2009-05-27 @ 19:11:42
Cecilia Hjärtmyr

Jag ska göra det till en romananalys till skolan. jag har hört att den ska vara väldigt läsvärd! =)

2009-05-27 @ 20:17:34
Admin

Den är jättebra! Otäck, sorglig och rolig på samma gång. Lycka till med romananalysen. :-)

2009-05-27 @ 20:20:52
Anonym

Tack! Jag ber dig om hjälp om jag fastnar ;)

2009-05-27 @ 22:33:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0