Julpynt hos Wodka och lussebak

Igår julpyntade jag hos Wodka i fönstret i hans box. Det blev hyfsat bra trots att en del julpynt hade möglat.
Svårt att förvara på loftet - det blir fuktigt där. Wodka var mest förvånad, som alla andra år, över att något
är annorlunda i hans fönster. Till och med maskoten kanin är märklig på något sätt - han har blivit med tomteluva!

Det är alltid en fantastiskt skön känsla att vistas i ett stall. Där är det väsentligheter som råder - mat, vatten, omvårdnad - det viktigaste i livet. Att ha förmånen att klappa och krama om en 500 kilos hårig varelse som vet
vem man är och litar på en till hundra procent är en makalös känsla. Att blicka in i deras stora ögon fulla av tillit är otroligt härligt. Jag brukar då tänka på vilken förmån Jessica har som får träffa honom varje dag
året om, rida och sköta om. Vilken samhörighet det finns dem emellan.
De hör ihop!

Idag ska här bakas lussekatter och pepparkakor för idag är det Lucia. Jag tittade på en outstandig Luciakonsert från Växjö domkyrka i morse kl 7. Det var det vackraste jag hört på mycket länge.
Ikväll blir det nog ännu vackrare om jag minns rätt. Polyhymnia står för skönsången i Sundbybergs kyrka ikväll och det är dit vi ska kl 18.

Trevlig Lucia!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0