Mot Sherwoodskogen...

är det stridsrop vi brukar ropa när den årliga färden mot Klacklandet i Stjärnsund inleds. Jag sitter här vid datorn och försöker samla mig till att packa det sista.

Lazys halsband är på.
Medicinerna är framtagna och snart nedpackade.
Ska försöka trycka ner lite till i min resväska så jag inte får så många kassar att släpa på.

Just nu har jag lite svårt att koncentrera mig. Vet inte varför. Kanske för tidigt på morgonen. Klockan är bara kvart i åtta. Nu kom min pappa upp - redan - det bådar inte gott för den mannen kan inte vänta och vi som inte ska åka förrän halv elva eller var det tio?

Almodovarvarning!
Jag har köpt mig Comviq surf kontant mobilt bredband och en månadssurf uppå det. Men det funkar inte än och jag gör mitt allra bästa för att inte förlora kontrollen...
Pappa: "Vi kastade väl ut TVn i somras? Fråga Ann eller Jessica om de kommer ihåg."
Ewa: Jag kommer inte ihåg, men då måste vi ju få plats med en TV i alla fall och vi som bestämde oss för att vi inte behövde ta med Transporten." Jaha!

Uähh!

Och över alltihopa ligger mammans prat som en ljudridå som aldrig tystnar!

JAG VILL ÅKA NU!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0