Ögat över månskäran

Semestern har börjat och på morgonen läste jag klart Miraklet på Speedy Motors av A McCall Smith. Jag blir alltid så ljuvligt tillfreds när jag läser om Mma Ramotswe och charmen ligger nu i igenkännandet och hennes kloka ord. En av höjdpunkterna den här gången och mycket passande just nu när det regnar så mycket är när Mma Ramotswe och Mr Polopetsi är ute och åker och bilens vindrutetorkare fastnar. Det regnar för första gången i Botswana på mycket mycket länge och de är lyckliga. 

Mr Polopetsi säger: " "Jag har inget emot lite trevligt, varmt regn, Mma. Han vände på huvudet och log brett mot henne. "Varför skulle jag ha något emot det? Vi har ju vattentätt skinn, inte sant, Mma? Är det inte det Gud har gett oss?".

En blandning av sol och regn är kanske det allra bästa.

Det är inte så lätt att välja någon bok ur min gedigna semesterläsningslista. Jag fick värsta beslutsångesten och därför väljer jag att börja med en ungdomsbok Ögat över månskäran  av Libba Bray. En bok som ska innehålla både magiska systerskap, dolda nattliga möten, prasslande kjolar, åsittande korsetter och stränga konventioner i ett viktorianskt England. Hoppas den är så bra som det låter.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0