Semesterläsning

Nu har jag bara två dagar kvar på jobbet innan semestern tar vid och vad har jag då plockat hem från bibblan? Jo:

Fru Freud och jag: en historia om begär av Anna Lytsy
Privata liv av Lars Ardelius (kanske)
Melankoliska rum av Karin Johannisson
Den sista föreläsningen av Randy Pausch
Syndafloden av Marita Jonsson
Bläck, äntligen! kan jag skriva: en studie i kvinnors dagböcker från 1800-talet av Christina Sjöblad
Skuggbiblioteket av Mikkel Birkegaard (en vacker bok om att ha ett passionerat förhållande till böcker och läsning)!
Den tionde gåvan av Jane Johnson
Livets gåtor Jane Austen av Vivi Edström
Hitta hem av Elisabeth Rynell
Ögat över månskäran av Libba Bray (ungdomsbok)
Om konsten att älska skriften av Mikael Enckell (essä)

+ omläsning av:
Till försvar för kvinnans rättigheter av Mary Wollstonecraft
Främlingen av Albert Camus (den nyöversatta)

några vampyrböcker blir det nog också.

Tror ni att jag hinner med det här på fyra veckor eller är jag väl optimistisk?!

Blir det lika regnigt som idag så kanske...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0