Revolutionary Road och Musselstranden

Revolutionary Road var en intensiv och frustrerande bekantskap. En roman väl värd att läsa och som passar för bokdiskussioner. Trots att det utspelar sig i USA så känner jag igen mig i en del av 50-talsandan som råder. Vissa partier i boken gjorde mig mer frusterad och det var när pratandet tog över allt. Speciellt Frank var en mästare på att låta munnen gå, visserligen efter noggrant planerande för att kunna manipulera April och andra dit han ville, men ibland blev det lite väl mycket för mig. Men spelet i deras förhållande var riktigt intressant att följa.

Nu är jag 100 sidor in i Musselstranden av Marie Hermansson som jag ska läsa till onsdagens bokklubb. En bok som tog tag i mig direkt och det är en så härlig känsla när en läsupplevelse blir så intensiv. Varför har jag inte läst den här tidigare? Ni som läst fler böcker av Marie Hermansson - är hennes andra i samma anda?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0