Tack för twilightnatten på Sollentuna bibliotek

Det var verkligen helt underbart att läsa och lyssna på "Så länge vi båda andas" tillsammans med andra Twilightfans (ett tjugotal) och jag vill tacka alla som kom till oss. Ett speciellt tack vill jag rikta till de tjejer som i stort sett (sov ett par timmar) stannade hela tiden och som hjälpte oss att läsa också.

I dag ska vi dra vinnarna i vårt twilightquiz, det "bästa" Edward/Bella-collaget och vampyr-t-shirten. Vi meddelar vinnarna i eftermiddag/kväll (fredagen den 13:e).

Många har sagt att jag i min vampyrklädnad såg ut som en medlem i Voltouri (ska man bli smickrad av det?!) och som jag snabbt insåg att jag skulle kunna vänja mig vid. Tog pendeltåget till biblioteket i onsdags eftermiddag till många människors förskräckelse och förundran. :-) Tack Jessie för hjälpen med sminkningen. Kolla in kulturnyheterna från den 12:e på webben.

Förutom att Kulturnyheterna var där så var tidskriften "Vi läser" hos oss med en reporter och fotograf. Jag vet inte när nästa nummer kommer ut, men ni får hålla utkik.


När vi hade läst färdigt boken så tog spontana diskussioner om boken vid och då bestämde vi (tillsammans med Gabrielle och Emma) att det kommer att bildas en Twilightklubb på Sollentuna bibliotek någon gång i april. På den första träffen kommer vi att prata om den första boken som ju kommer på DVD snart. Jag återkommer med det när jag vet mer. Det här var så sjukt kul så vi bara måste fortsätta.


Ett stort tack till www.twilightsweden.se oxå som så himla bra har hjälpt oss med info om vår maratonläsning.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0