En del av min bokhylla



Det här är halva min bokhylla. Jag skulle verkligen behöva så många fler bokhyllor! Jag har böcker längst in i garderoben, i skåpet över garderoben och för att inte tala om hur många böcker har jag inte släpat med mig till jobbet som nu ligger i en blå Ikea-kasse och bara väntar på hemstransport.

Tro det eller ej så sorterar jag min bokhylla efter principen: Allra högst upp riktigt intressanta fackböcker (mest litteraturvetenskapliga och genusvetenskapliga sådana).
Sen har vi inbundna böcker som jag inte har läst (i alla fall inte hela böckerna) Där under kommer de inbundna böcker jag har läst.
Sedan har vi lästa pocketböcker följt av olästa pocketböcker.
I hyllan längst ner har jag ställt dramatik, lyrik och lite diverseböcker som psalmbok och konfirmationsbibeln.

I de övriga skåpen och garderoberna är det mer osorterat i väntan på en till bokhylla.

Så ser det ut hemma hos mig, och hos dig....?






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0