Varma fantasier i snö

Dagarna bara rusar fram. Kan det vara för att jag har varit ledig? Och hade planerat att göra så mycket, men inte gjort det? Mycket möjligt, fröken Rensjö - säger jag till mig själv.

Ofta när jag sitter för mig själv och fantiserar så brukar jag drömma om att jag, Ann och Jessica öppnar en garnbutik med superläckra garner, färgglada virknålar och fantastiska garndockor att brodera vackra saker med.

Fröknarna Rensjös mysiga

Eller ett bokcafé med underbara författaraftnar, bokcirklar och gudomligt goda bakverk, rutiga mormorsförkläden och mysig inredning. Där gästerna får stanna så länge de vill och samtala om allt - gärna med personalen också förstås.

Fröknarna Rensjös goda

Eller varför inte en vintagebutik med sagolika klänningar och fabulösa accessoarer - handväskor och skor i mängder. Prinsesstiaror, fluff och färger

Fröknarna Rensjös fantasi





Vad fantiserar ni om i vintermörkret?

/Fröken Rensjö



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0