Ännu en kvinna våldtagen i en taxi!

Det som borde vara ett säkert sätt att ta sig hem på är inte det. Men det har nog aldrig varit riktigt säkert någonsin att åka taxi. Även jag har nämligen blivit utsatt för övergrepp av en taxiförare. Det är så länge sen nu så att det är preskriberat, men det hindrar inte att jag varje gång jag anser mig tvungen att ta en taxi hem på kvällen/natten mår dåligt och är nervös. Skulle aldrig någonsin till exempel sätta mig i framsätet eftersom det var då han tafsade mig på låret...... . Det är orimligt att det ska behöva ställas större krav på kvinnor än män att hålla reda på vilket taxibolag man åker med, bilens registreringsnummer, förarens namn eller id-nummer m.m. Usch!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0