Uppslukande lästips!


Överenskommelser

Överenskommelser
av Simona Ahrnstedt ( 2010)

En romantisk historisk roman som är det mest uppslukande jag har läst på länge och jag är fullkomligt utmattad av nattligt läsande i rasande tempo. Inte sedan Twilight-serien har detta hänt mig. Egentligen kanske jag borde fundera på varför, men jag värjer mig och väljer att bara gotta mig i virila män och undersköna kvinnor. Boken innehåller inte bara kärlek och romantik utan är även full av samhällkritik och framför allt då kritik över hur kvinnor behandlas i 1800-talets Stockholm. Ibland är det här precis det man vill ha - och då är det helt oemotståndligt!

Till dig som redan läst Överenskommelser och älskade den kan jag berätta att
ryktet säger att Simona Arhnstedt skriver på sin nästa bok och att den kommer ut under 2011. Den som väntar på nåt gott...



Kommentarer
Yvonne/Glasöron

Ska kolla efter den! Just nu har jag en 1800-talsperiod med engelska TV-serier...suck...Förresten, har du läst Svedelid, En dufva i Stockholm och andra böcker om Catarina, de är riktigt intressanta.

2011-01-09 @ 11:57:16
URL: http://www.yvonneeblogg.blogspot.com
Ewa

Jag har alltid en engelsk 1800-talsperiod! :-) Älskar ju Jane Austens, Cranford m.fl. Det är helt underbart. Jag har inte läst En dufva i Stockholm m.m. Ska kollas upp direkt. Tack för tipset!

2011-01-09 @ 12:07:39
Lotta

Ja, det var en riktig sträckläsare! Kommer ihåg att jag dock var en smula besviken på slutet. Lite för bra, helt enkelt!

2011-01-09 @ 14:56:06
Ewa

Fast hur hade man känt om det slutat olyckligt?

2011-01-09 @ 20:07:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0