Fyra veckor utan tv!

Jag har tillbringat HELA FYRA VECKOR utan att titta på tv mer än en timme (Allsång på Skansen när Håkan Hellström var med - kunde bara inte missa det). Under den här tiden har jag hunnit spela yatsy med pappa, läsa en hel bunt med fantastiska böcker (bl a Drömfakulteten av Sara Stridsberg - läs!) och sticka en 164 cm lång angoramjuk halsduk. Det var grymt härligt! I normala fall tittar jag ganska mycket på tv, fast jag egentligen inte alls vill det. Det är bara så himla lätt att när man placerat rumpan framför tv-apparaten fastna där.  Nu är jag hemma igen och tv-tittandet har börjat igen. Den första kvällen kändes det onödigt och jag zappade fram och tillbaka för att hitta nåt intressant, men det var inte lätt. Nu har det gått ytterligare några kvällar och det börjar kännas som vanligt igen - trots att jag egentligen inte vill kolla på tv så sitter jag där som ett jävla fån och glor. Så fr o m imorgon ska jag minimera gloendet till max 2 timmar per kväll! Få se om jag lyckas?


Kommentarer
Åsa

Jag tittar inte så mycket på tv. Däremot så "zappar" jag väl en del på datorn. Vi kanske är programmerade till att göra en viss andel "slösaker" per kväll?

2006-08-15 @ 20:10:16
URL: http://zyrenna.webblogg.se
ewa

Ja, du har nog helt rätt. Känns befriande att tänka så också - kanske inte så mycket att vi är programmerade, men som en koppla-av-belöning. Det finns så himla många böcker som jag vill läsa bara och så lite tid känns det som.

2006-08-16 @ 08:23:03
URL: http://ewas.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0