Parkteatern JA - SL NEJ!

Jag börjar med det positiva: JAG ÄLSKAR PARKTEATERN! Igår var jag på den absolut sista föreställningen i Galärparken och jag skrattade så jag höll på att ramla av bänken. Vad är det för jävla sommar av Kajsa Giertz där sommarens alla glädjeämnen och sorger ingick. Igenkänningsfaktorn var hög. Nu får man vänta ett helt år igen.

Det negativa är SL: Det går banne mig inte att åka med SL en enda gång utan att bli arg och irriterad. På några dagar har jag nu råkat ut för inställda bussar, försenade bussar, pendeltåg och tunnelbana. Griniga förare och över-överfulla bussar, missade bussar för att de inte (som de ska) väntar i fem minuter på pendeltåget. Igår kväll åkte dessutom min mamma som är synskadad med tunnelbanan in till T-centralen och hon hamnade i ett tåg där det inte ropades ut stationerna. Hur ska man då som synskadad veta var man befinner sig? Skärpning SL.

Nog med gnäll. Ikväll ska jag till Rissne och lyssna på Ebba Witt-Brattström som ska prata om kvinnliga förebilder. Det ska bli inspirerande och kul. :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0