Scandinavian Super Jam - igår i Vitabergsparken

Vitabergsparken fylldes igår kväll av Streetdansare från Sverige, Norge, Finlad, Ryssland och USA (som domare). Det var verkligen häftigt att vara där. Jag kan ingenting om det här, men det var härligt att se och lyssna på. Nästan lika mycket publik som när Jonas Gardell var där, de flesta ungdomar men även en del äldre. Alla battlade varandra och Sverige vann finalen mot Finland. Sverige var jättebra, men jag måste säga att jag gillade verkligen Ryssland. Ett b-girl battle (uppvisning) var med under kvällen också och tjejerna var supercoola och skitduktiga. De fick stående ovationer. Det här var inte sista gången jag kollade på streetdance!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0