Det är fantastiskt

Att leva är fantastiskt, men ibland svårt, men härligt. Det är ganska komplicerat att leva som jag lär, men jag försöker verkligen för jag vill ju vara en god människa. Men ibland kan jag vara ganska elak. Det är oftast när jag känner att jag blir lite för mycket "Kajsa Kavat". Då är det som om hela kroppen opponerar sig och spänner sig jättehårt för att lite elakhet ska sippra ut, och då kommer det ut en del innan jag hinner stoppa det. Det är ganska kul att snacka skit också, så där lite lagom bara. Härligt att vara människa - att vara mänsklig. Ibland undrar jag också hur det skulle vara att byta plats med min katt Lazy. Tänk om jag kunde sträcka på mig som hon då skulle man nog aldrig ha ont i rygg eller axlar. Äta leka sova, äta leka sova, äta leka sova - istället för att äta arbeta sova. Nja, men hårbollar jag vet inte jag, verkar inte särskilt lockande att tvätta sig själv heller, det är ju så avstressande att duscha. Helt klart finns det fördelar med att vara både människa och djur, typ. Mjauu! 

.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0