Stjärnsund - not!

Dödstråkigt men sant.  Är det nån som har hört talas om Huvudbromscylinder? Det hade inte jag gjort och nu vet jag till och med var den sitter. Den har inhandlats på Mekonomen i Solna och ska nu sättas i på måndag morgon av bilmeken. Det allra mest förvånande är att Almodovarfamiljen inte stack fram sitt tryne utan denna smärre kris hanterades helt utan drama (ja, nästan i alla fall). Den här gången var det mest pappan/morfar/maken som stod för krisandet för bilen skulle ju naturligtvis aldrig mer gå att köra, lika bra att ställa upp den i garaget och aldrig mer ta ut den. Dramaten nästa! När vi (hans döttrar) löst krisen, bestämt att inhandla en ny huvudbromscylinder för 1400:- och dessutom betala för isättandet blev allt frid i huset igen.

Det är bara så att vi får åka om några veckor istället - jag längtar! Kan riktigt känna lukten av höstlöv och svamp i skogen. Det prasslar så ljuvligt om fötterna när man vandrar omkring på stigarna på hösten.


Osäker om det här är en huvudbromscylinder just till en Volvo 745, men den ser ut såhär ungefär i alla fall. Märklig tingest. Nu ska jag gå och fortsätta läsa.......



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0