Julbak och allmänt mys

Igår bakade jag lussekatter och idag blir det pepparkakor för hela slanten (slanten? Vilken slant egentligen?) Det är ljuvligt att vara ledig, att jag inte tänkt på det här förut. Man hinner med en hel del på fyra lediga dagar.

Läser gör jag också förstås. Guernseys littertur- och potatisskalspajssällskap av Mary Ann Shaffer är jag mittuppei. En upplyftande berättelse om en författare och hennes brevväxkling med bland annat detta sällskap efter Andra världskriget. Jag vill inte berätta mer om innehållet, men jag tycker om den. Sen ska jag ta itu med Förhäxad av Foucault av Patricia Duncker, den som Jessie snodde från mig när hon inte hade något att läsa.

Spelar julmusik gör jag också för stämningen skull. Fairytale of New York är min absoluta favvo. Kan höra den hur många gånger som helst. Jag gillar att lyssna till SPRAYdio.com/Jul2008 när jag sitter vid datorn. Vad gillar ni?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0