Varför känner jag mig så arg?

Ja, varför känner jag mig förbannad så ofta? Har folks beteende ändrats så det finns mer att reta sig på eller har mitt tålamod blivit så mycket sämre? Mycket märkligt. Jag lämnade jobbet idag och på vägen hem så hann jag reta mig på:
 

en som ställde konstiga frågor i ICA-kön
en som trängde sig i kön till bussen
5 med barnvagnar som skulle tränga sig in i bussen samtidigt som jag skulle kliva av
en som försökte smita in samtidigt som jag vid spärren i Kista t-bana
en som rökte ovanför mig i rulltrappan i Hallonbergen
en som nästan sprang omkull mig för att hinna med bussen

Det är inte någon liten irritation här inte utan jag blir rejält förbannad och inte så sällan talar jag om det också. Speciellt till de ungdomar som kryper upp bakom ryggen på mig i tunnelbanespärren. De ska fan inte åka gratis med hjälp av mig. Skärp er! De må vara att de kanske tycker att jag ser snäll och oförarglig ut, men skenet bedrar ska ni veta ... Beware of the angry bitch!

Kanske behöver jag gå på kurs för att lära mig att kontrollera min ilska?  Det tar ju mycket kraft faktiskt. Så hur gör jag för att coola ner?







Kommentarer
S A R A

man kan ha sånna dagar då men är extra arg...

2008-01-27 @ 20:52:19
URL: http://zaaurahs.webblogg.se
Admin

det börjar bli lite många såna bara. Men tack för att du förstår. Känner mig lite gladare. :-)

2008-01-28 @ 00:17:34
Gittan

...har detta kommit med åren ??? Inte likt dig. Det är vädret.

Vilken fin blogg du har, kul att jag hittade den.
Kramiz

2008-01-31 @ 15:57:25
Admin

Roligt att du gillar min blogg. Du kanske har rätt om att det kan vara vädret. Vill ha lite snö och kyla nu. Det blir ljusare och jag nog gladare. :-)

2008-01-31 @ 20:11:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0