New Moon

På fredag bär det av till biopremiär. Sollentuna biblioteks Twilightklubb (B.A.T.) ska tillsammans (de som hunnit fylla 15 alltså) se andra filmen i Twilightserien - NEW MOON som är baserad på Stephanie Meyers andra bok När jag hör din röst. Vi har en egen blogg också http://besattavtwilight.bloggplatsen.se/ .

Jag vet att det finns många olika åsikter (även inom biblioteksvärlden) när det gäller Stephenie Meyers böcker, och för er som inte har och som inte vill läsa, men kanske vill förstå fenomenet kan jag rekommendera DNs stora artikel i dagens kultursöndag. http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/vampyrer-karlek-och-varldssucce-1.994705 .

Vi är glada för att vi på det här sättet har lyckats nå en stor grupp som vi ofta har svårt att nå och som börjat läsa/låna även andra böcker. Vi är två från biblioteket som leder klubben och det är spännande för oss att få vara med och lyssna till de analyser och diskussioner tjejerna (än så länge är det bara tjejer trots att det är många killar som lånar böckerna) för med varandra. Verkligen koncentrerade och spännande boksamtal där de förutom att diskutera Twilight också tipsar varandra om andra böcker. Vår senaste träff var en övernattning på bibblan, då vi pratade, pysslade och såg på film. Det var otroligt häftigt att sova på ett bibliotek och an behöver verkligen inte vara rädd för att man inte ska ha något att läsa!

Det är så roligt att jag måste bara skriva av mig lite.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0