Feministisk diskussionsklubb

Jag funderar på att starta en feministisk diskussionsklubb. Bara för att det skulle vara så himla kul och inspirerande. Idén kom till mig när jag träffade (vi hade inte setts på jättelänge) tjejer som jag pluggade Genusvetenskap med på Södertörn. Vi konstaterade då att så länge man befinner sig i genusbubblan så är det så lätt att hela tiden hitta likasinnade att prata med - människor som förstår vad man menar utan att man måste förklara hela feminismen från början hela tiden. Vi kunde/kan ha olika ståndpunkter, men står på en gemensam grund i alla fall på nåt sätt. Inte som en feministisk gisslan som man ofta blir i sitt "vanliga" liv. 

I den här diskussionsklubben ska vi både kunna prata om vardagliga saker, böcker vi läst, grejer vi funderar över - i stort sett allt!  Se upp, jag kanske skickar ut en inbjudan snart.

Medan du väntar på det kan du väl läsa Allt är bara bra, tack av Moa Herngren som jag precis läst ut och verkligen skulle behöva prata om. Romanen berörde mig verkligen och gjorde mig så arg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0