Förväntningar inför nya böcker

Till min bokcirkelträff ska jag ha läst Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer till nästa gång. När jag öppnade den på tunnelbanan för första gången kändes det lite pirrigt i magen. Vilka förväntningar har man egentligen när man öppnar en bok för första gången? Så där redan innan? En del vet man ganska mycket om innan och en del är helt okända. Det är otroligt spännande när man tänker efter.

Just den här serien av Stephenie Meyer vet jag en hel del om. Det är otroligt många som älskar böckerna. Tänk om jag blir besviken! Jag hoppas verkligen inte det utan ska försöka läsa med så öppet sinne som möjligt. Jag vill inte vara en sån där njae-person som rynkar på näsan.

Förutsättningarna för att det ska bli en bra läsupplevelse skulle i alla fall inte kunna vara bättre. Spänning - vampyrer (suck!) - hopplös kärlek(?).



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0