Vårens böcker och 52 kvinnliga författare





Just nu håller jag på och bläddrar i två härligheter: Svensk bokhandels tjocka magasin med Vårens böcker och boken "52 kvinnliga författare" av Lena Kjersén Edman. På jakt efter nya läsupplevelser förstås. I boken har jag hunnit till Margaret Atwood, som är en favorit. Jag älskade hennes bok "Kattöga". Jag har också hittat ett par författare som jag inte läst än. En mycket inspirerande läsning.

Vårens böcker bläddrar jag först igenom rätt fort, vill hela tiden veta vad som döljer sig på andra sidan. Kan det kanske finnas något som är bättre, mer fascinerande där. Andra genombläddringen tar jag det lite lugnare och antecknar sånt som verkar intressant. Man skulle ju kunna tro att jag har tillräckligt att läsa (vilket jag har med råge) även utan fler nyutgivna böcker. Pust! Men det är ju så himla kul att läsa. :-)

Förutom att jobba och läsa så är jag inne och kollar min läshörna på www.bokcirklar.se rätt ofta. En skitkul idé och jätteinspirerande om man gillar böcker och dela med sig av sina läsupplevelser.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0