Göran Häggs 1001 böcker du måste läsa innan du dör...

Omslagsbild

En liten stund varje dag ägnar jag åt att kolla i Göran Häggs 1001 böcker du måste läsa innan du dör (om jag kommer ihåg titeln rätt). De böcker jag läst stryker jag över med en grön penna och de jag inte läst ska jag gå igenom närmare lite senare för att se om det är kanske är något för mig.

Jag gillar verkligen hans sätt, som är hämtat från en engesk förlaga, att på en sida per bok få ner det väsentliga. Triggar många minnen hos mig och jag påminns om varför jag tyckte om just den och tyckte mindre bra om andra. En slags uppslagsbok som hos en bokälskare nästan är ett måste. Ingenting att läsa i sängen dock, somnar man med den är det nog oundvikligt att bryta något.


Kommentarer
Mamma L

Hej! Jag brukar "hänga" på ditt jobb med mina barn ... blir inspirerad att gå på bokklubb och stickcafé varje gång jag kommer dit, men det blir aldrig av... det kanske får bli ett nyårslöfte till mig själv. Jag har lagt upp en länk till dig på min egen blogg http://snorpanospiggen.bloggagratis.se/ hoppas det är ok. /Mamma L

2008-11-18 @ 21:58:04
URL: http://snorpanospiggen.bloggagratis.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0