Melankoliska rum av Karin Johannisson

Jag har läst ut Melankoliska rum av Karin Johannisson (Augustnominerad) och boken var så superintressant. Rekommenderas verkligen! Igår kväll var också Karin Johannisson och talade på "mitt" bibliotek i Sollentuna och det var också en fröjd. Över 100 personer var där och lyssnade till ett lysande föredrag om melankolin, historiskt och i vår tid. Hon gjorde många skönlitterära nedslag (även i boken) hos författare som Virginia Woolf, Sylvia Plath, Kafka, Goethe, Söderberg och många fler., vilkas böcker hon refererade till som återupplevd erfarenhet.

För att vara ett författarbesök på ett bibliotek var stolarna också fyllda av ovanligt många män som ville höra mer om Melankoliska rum.

Jag hoppas att hon vinner fackboksklassen och håller alla mina tummar!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0